AKTUALITÁSOK - ŐSZI JóGA!
BEJELENTKEZÉS
Név:
E-mail:

Készülj fel az őszre Jógával!

     Az ájurvéda szorosan kapcsolódik a jógához. hamarosan itt az ősz, amikor is a Vata energia fog felerősödni. A Vata energia, maga a mozgás: szabálytalan, gyors, hideg és száraz minőségeket foglal magába. Ezért érezzük túlterheltek, talajvesztettnek és kibillentnek magunkat ezekben a hónapokban. Nehezen tudjuk egyensúlyunkat megtartani ebben az őszi időszakban.

     Elég csak szétnézned magad körül, hogy észre vedd az évszakok változását, és ahogyan a természet változik úgy kell neked is alkalmazkodni, és követned az áramlást, hogy benne maradj a flow-ban!

5 tanács az őszi jóga gyakorláshoz:

1. Lassulj le:

     Ahhoz, hogy megtartsd az egyensúlyodat az őszi hónapok alatt, a jóga gyakorlatokat lassabban, tovább kitartva, figyelmedet a belső központodra irányítva végezd. Sokat segít a Vata energiai leföldelésében az is, ha rendszeresen, lehetőleg mindig ugyanabban az időben gyakorolosz.

2. Keress több egyensúlyt:

     Szeptember végén, amikor a Nap belép a Mérleg jegybe, őszi napéjegyenlőség lesz. A nappal és az éjszaka azonos hosszúságú lesz ezen a napon és ez segít az energiák kiegyensúlyozásában is. Ne hagyd ki ezt a lehetőséget! Hangolódj rá erre az energiára, a jóga nemcsak testi szinten hat, hanem érzelmileg is kiegyensúlyoz és az elmédben is nyugalmat teremt.

3. Lélegezz mélyebben:

     Az ősz az évnek az a szaka, amikor a levegő a legtisztább és legélesebb, szóval lélegezd be mélyen! Ehhez nyújtanak kiváló segítséget a Pranayama (légző) gyakorlatok. ha megtanulod ezt a technikát, már napi 10 perc gyakorlással érezni fogod, hogy csökken benned a stressz, erősödik az immunrendszered és sokkal több energiád (prana) lesz!

4. Engedd, hadd menjen:

     Ahogyan a fák megválnak leveleiktől ősszel minden küzdelem nélkül, úgy engedj el minden fájdalmat, félelmet és felesleges harcot! A jógagyakorlatok légzésszinkronnal való végzése felold minden feszültséget a testedből és a lelkedből egyaránt! Hagyd, hogy inspiráljon, megnyugtasson, lecsendesítsen. Engedj el mindent ami már nem épít, nem működik az életedben.

5. Találd meg a nyugalmadat a csendben:

     Mivel az éjszakák egyre hosszabbak lesznek, a természet erői is egyre inkább befelé fordulnak, teljesen természetes, hogy mi is ezt tesszük. Kezd el visszavonni energiáidat a külvilágból, napról-napra, hétről hétre. Gyakorold többet a relaxációt, jóganidrát (jóga-alvás), kényelmes puha és meleg takaróval, párnával. Engedd, hogy beléd költözzön a csend, a nyugalom és a béke!

Remélem, hasznosak lesznek számodra ezek a tippek és segítenek abban, hogy zökkenőmentes legyen az őszi átállás. Legyen ez az év legcsodálatosabb évszaka – élvezd!

Megújult jógaközpontunk szeptembertől vár téged is!